En primer lloc, el disseny, desenvolupament, implementació i avaluació d’aquest projecte m’ha estat de gran ajuda per la meva futura pràctica professional per diversos motius. D’una banda, era el primer cop que dissenyava un conjunt d’activitats des del rol de psicopedagoga i incloent les TIC com a mediadores de l’aprenentatge. Ha estat tot un repte plantejar el problema amb el que em trobava perquè dones lloc a un aprenentatge significatiu: quins recursos utilitzar i com. Després de molt rumiar i de consultar varies font he anat prenent decisions i crec que el resultat ha estat força satisfactori sobretot pel resultat que ha tingut en els alumnes i l’aprenentatge que aquests han protagonitzat.
D’altra banda, al ser el primer cop que portava a la pràctica real un disseny d’activitats des del rol de psicopedagoga ha estat molt interessant i a l’hora pràctic. Al ser mestra acostumo a desenvolupar jo mateixa les activitats i al principi era difícil distanciar-me del meu rol actual i situar-me en el de psicopedagoga. Poc a poc, a mida que anava avançant el projecte he anat ubicant-me millor i coneixent-me a mi mateixa com a psicopedagoga.
Pel que fa al plantejament de les activitats, tot i que el tipus ha estat força adequat si tornés a repetir el projecte proposaria més quantitat d’activitats i potenciaria uns tipus per sobre dels altres en funció de com he vist que responia el grup classe.
En relació a l’avaluació dels aprenentatges dels alumnes, em sento ben satisfeta ja que finalment després del projecte han pogut resoldre les seves inquietuds i tenen un mapa mental sobre l’univers més clar. Aquests s’han implicat en les activitats que els han permès donar sentit i significat als continguts. Crec que un dels elements que més ha afavorit a que es doni aquest fet ha estat la conversa que s’ha establert amb la tutora i la mestra de reforç al llarg de les diferents activitats, el diàleg ha permès als alumnes construir junts el seu significat dels conceptes a part de comprometre’ls cognitiva i metacognitivament amb el procés d’ensenyament i aprenentatge. La redacció final com a mitjà d’autoavaluació també ha afavorit aquest procés ja que els alumnes han hagut d’expressar per escrit els seus aprenentatges i les relacions entre els conceptes que han après.
En definitiva, la meva experiència en la realització d’aquest projecte ha estat plenament satisfactòria pels motius abans esmentats i tot i que m’ha demanat molt temps de dedicació i implicació ha valgut la pena perquè per primer cop des que estudio aquesta llicenciatura he portat a la pràctica el meu paper de psicopedagoga i ha estat magnífic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada