Després de dissenyar, desenvolupar i implementar el projecte, cal avaluar si el procés dut a terme ha permès respondre al problema inicial amb un aprenentatge significatiu per part dels alumnes.Com ja s’ha comentat a l’apartat anterior aquest objectiu si que s’ha complert però si avaluem els diferents elements que han participat en el procés, ens trobem amb alguns aspectes que podrien haver estat millors i amb alguns possibles canvis que enriquiran la nostra futura pràctica professional.
En primer lloc i pel que fa a les activitats, considero que haurien fet falta més quantitat. He notat que els alumnes s’han quedat amb ganes de més ja que una sessió per cada astre amb la PDI se’ls hi ha fet curt i donada la implicació del grup si s’haguessin fet més activitats ells haguessin pogut aprofundir més en les relacions conceptuals dels continguts.
En relació al tipus d’ activitats, ha estat molt interessant poder treballar amb recursos audiovisuals els vídeos ja que els ha permès entendre amb més facilitat fenòmens com el període de rotació i translació de la Terra que a través d’un altre mitjà és més difícil de entendre. En aquest sentit, crec que ha estat positiu poder combinar les sessions amb la PDI amb sessions destinades a la cerca per Internet ja que els ha permès cercar de formar més lliure aquelles inquietuds o dubtes de sessions anteriors, visionar vídeos i imatges, i també s’han pogut enriquir els uns dels altres ja que la mestra de reforç ha explicat a la resta del grup les troballes interessants que feien els companys.
En el disseny del projecte, vaig dubtar en si proposar l’activitat de cercar per Internet també amb la PDI en petit grup o fer-ho amb ordinadors en parelles o individualment. Finalment, vaig optar per la segona opció i considero que el resultat ha estat satisfactori perquè no només ha donat llibertat als alumnes per cercar sense timideses allò que volien saber, sense por a equivocar-se i tornar a buscar i descobrir pàgines webs i vídeos; sinó que també els ha permès conèixer moltes més coses de les diferents cerques que feien els seus companys ja que si ho fessin en grup desdoblat el nombre de cerques seria més reduït ja que estarien 12 nens mirant com un nen busca en comptes de 13 nens buscant alhora.
Pel que fa a l’organització, la distribució en grups desdoblats era necessària pel tipus d’activitat i els alumnes han tingut la màxima atenció individualitzada que ha estat possible. El funcionament per torns també ha anat molt bé i tant la tutora com la mestra de reforç s’han coordinat satisfactòriament i això es reflecteix en el resultat final del projecte.
Pel que fa a la Pissarra Digital Interactiva, crec que ha estat una bona elecció perquè ha motivat encara més als alumnes i els hi ha permès entendre amb claredat aquells conceptes que no entenien, gràcies als recursos audiovisuals. No obstant, crec que podria haver aprofitat més les possibilitats que ens ofereix. Per exemple, en comptes de posar tants trencaclosques d’imatges proposar altres activitats que incloguin més material multimèdia. Crec que si que he fet propostes ben diverses i correctes, però si ho tornes a fer apostaria encara més pel material audiovisual, que és el que els ha estat més significatiu i em proposaria descobrir altres maneres de treballar amb la PDI noves i engrescadores que deixessin als alumnes bocabadats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada