Aquesta entrevista s’ha realitzat en castellà i a continuació es presenta traduïda al català.
Entrevistadora: Bon dia Begoña, estic molt interessada en el projecte del Temps que esteu duent a terme diferents escoles Nazaret d’Espanya. Et podria fer unes preguntes per conèixer millor la proposta i com l’esteu duent a terme a les aules?
Professora: Clar que sí.
Entrevistadora: Quin és l’objectiu principal del projecte?
Professora: La investigació del clima i el temps meteorològic del territori que envolta als alumnes, a través d’activitats que els introdueixin en el coneixement de conceptes i en les habilitats que necessitaran aplicar en la recollida de dades meteorològiques i en l’anàlisi i interpretació d’aquestes.
Entrevistadora: Quines àrees es treballen en aquest projecte?
Professora: Es treballen les àrees de coneixement del medi natural, social i cultural, les matemàtiques i la llengua castellana.
Entrevistadora: Em podries dir quin tipus d’activitats desenvolupeu al projecte?
Professora: Les propostes són variades i s’organitzen per blocs; el bloc de presentació, amb les activitats de partida del projecte; el bloc de desenvolupament, on els alumnes aprofundeixen en el clima i la meteorologia; i el bloc d’activitats de tancament, on s’autoavaluen.
Entrevistadora: Què esperes que els teus alumnes aprenguin al llarg del projecte?
Professora: Espero que es motivin per conèixer el clima del seu entorn i aprenguin els conceptes i les habilitats necessàries per a ser bons investigadors. A més, espero que s’enriqueixin del treball cooperatiu amb els seus companys.
Entrevistadora: Com s’avaluaran les diferents activitats del projecte?
Professora: Els professors tenim una guia d’observació i anem recollint informació al llarg de les diferents sessions. A part d’aquesta avaluació contínua els alumnes al final del projecte també s’autoavaluaran.
Entrevistadora: Han sorgit dificultats en el desenvolupament del projecte?
Professora: El factor temps a vegades ens complica la feina ja que dues hores a la setmana per fer el projecte és força just.
Entrevistadora: Has necessitat ajuda d’algun company per realitzar el projecte?
Professora: La veritat és que treballo molt en col·laboració amb els altres companys que estan duent a terme el projecte a les altres aules de cinquè i anem resolent conjuntament els dubtes que ens van sorgint.
Entrevistadora: Com definiries el teu rol en el projecte? I el dels alumnes?
Professora: Jo acompanyo als alumnes en el procés d’aprenentatge i els dono suport quan ho necessiten i ells són investigadors i els protagonistes del seu aprenentatge.
Entrevistadora: Em sembla molt interessant tot el que m’estàs explicant. Si no t’importa ara et faré unes preguntes més concretes per definir el context en que s’emmarca el projecte. En primer lloc m’agradaria saber quants anys fa que et dediques a la docència.
Professora: Ja porto dotze anys
Entrevistador: Pel que fa a la tecnologia, quin nivell d’expertesa consideres que tens?
Professora: Mitjà. Em vaig posar a formar-me en les tecnologies per interès i per necessitat i actualment tinc un domini força bo però encara em queda molt per aprendre.
Entrevistadora: Aquesta escola quins nivells educatius abasta i de quantes línies és?
Professora: És una escola concertada d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat amb tres línies per curs.
Entrevistadora: El centre es situa al Barri de San Blas de Madrid, quina diries que és la situació socioeconòmica dels alumnes?
Professora: Mitjana.
Entrevistadora: Teniu connexió a Internet d’alta velocitat?
Professora: Si, els ordinadors fixes tenen una connexió d’alta velocitat i els portàtils connexió wi-fi.
Entrevistadora: On es troben els recursos tecnològics del centre?
Professora: El centre disposa de dues aules d’informàtica, una per primària i una altra per secundària, on es poden trobar els ordinadors, els portàtils i les càmeres digitals del centre. Cada grup de treball del projecte té un portàtil per ell i la pissarra digital que s’utilitza es troba a l’aula de cinquè. Ah, també tenim més pissarres digitals al centre en diferents aules.
Entrevistadora: Per últim, quines conclusions treus d’aquesta experiència?
Professora: Està resultant una experiència molt interessant. Personalment, considero que la realització de projectes mitjançant les TIC amb els alumnes els motiva molt vers les tasques ja que són ells els creadors del seu propi aprenentatge alhora que també aprenen a compartir els seus coneixements amb els altres.
Entrevistadora: Moltes gràcies per la teva atenció i per compartir amb mi aquesta experiència.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada